Szkolenie nauczycielek Przedszkola nr 2 w Darłowie z programu rekomendowanego „Luba Czuje”
W październiku nauczycielki Przedszkola nr 2 w Darłowie uczestniczyły w szkoleniu z zakresu realizacji programu rekomendowanego „Luba Czuje” – nowoczesnego programu wspierającego rozwój emocjonalny i społeczny dzieci w wieku przedszkolnym. Szkolenie poprowadziła certyfikowana trenerka programu z firmy EduAkcja z Warszawy, która zaprezentowała metody i narzędzia pozwalające nauczycielom jeszcze skuteczniej wspierać najmłodszych w poznawaniu i rozumieniu świata emocji.
Program „Luba Czuje” uzyskał rekomendację w ramach Systemu Rekomendacji Programów Profilaktycznych i Promocji Zdrowia Psychicznego realizowanego we współpracy Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, Ośrodka Rozwoju Edukacji oraz Instytutu Psychiatrii i Neurologii.
Celem Programu jest zadbanie o zdrowie psychiczne i profilaktyka zachowań ryzykownych poprzez wyposażenie dzieci w wieku przedszkolnym w umiejętność rozpoznawania emocji u siebie i innych, wyrażania ich w konstruktywny sposób oraz ich regulowania. Program wspiera rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych, które pomagają dzieciom w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami, komunikowaniu swoich potrzeb i odczuć, nawiązywaniu i utrzymywaniu zdrowych relacji.
Bohaterką programu jest Luba – sympatyczna postać, która towarzyszy dzieciom w odkrywaniu, że wszystkie emocje są ważne i potrzebne. Postać niedźwiadka Luby powstała, by pomóc dzieciom poznać świat emocji. Miś, podobnie jak one, zaczyna życie w grupie, chodzi do przedszkola, poznaje nowych przyjaciół, doświadcza trudności i wyzwań. Kiedy o nich opowiada, dzieci utożsamiają się z nim przez podobieństwo przeżyć, pomagają mu w rozumieniu siebie i dzięki temu same stają się ekspertami od emocji.
Podczas szkolenia nauczycielki zdobyły praktyczne umiejętności prowadzenia zajęć z wykorzystaniem scenariuszy, materiałów dydaktycznych i elementów zabawy. W trakcie warsztatów uczestniczki mogły również wymieniać doświadczenia oraz wspólnie zastanawiać się nad sposobami wdrażania programu w codziennej pracy z dziećmi.
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu kadra pedagogiczna zyskała nowe narzędzia i inspiracje do pracy wychowawczej, a dzieci – szansę na jeszcze lepszy rozwój emocjonalny i społeczny w atmosferze zrozumienia, akceptacji i radości.

