W dniu 2 maja 2024 r. Urząd Miejski w Darłowie będzie czynny do godz. 12.00
Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Wymeldowanie cudzoziemca z miejsca pobytu czasowego ponad 3 miesiące

Jednostka:

Referat Kadr i Organizacji

Wymagane dokumenty:
  1. wypełniony formularz “Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące” (odrębny dla każdej osoby – również dla osoby małoletniej) 

Do wglądu:

  1. paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo

Wymeldowania z pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.

Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro meldunkowe – p. 14 Urzędu Miejskiego w Darłowie

Opłaty:

Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności meldunkowych.

  • 17 zł – za zaświadczenie o wymeldowaniu (jeśli osoba zgłaszająca wymeldowanie wnosi o wydanie zaświadczenia) 

Opłatę można uiścić w kasie Urzędu lub przelewem na numer rachunku bankowego Urzędu Miasta Darłowo Bank
PKO BP SA 88 1020 2791 0000 7502 0246 8387

Do wniosku należy dołączyć dowód wpłaty.

Termin i sposób załatwienia:

Bezzwłocznie

Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2018 poz. 1382 ze zm.) 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019r. poz. 1000 t.j.) 
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r. poz.2096 ze zm.) 
  4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r. poz.2411).
Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Inne informacje:
  1. Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. 
  2. Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny. 
  3. Zgłoszenia wymeldowania dokonuje osoba obowiązana do wymeldowania się osobiście.

Za zgodność merytoryczną niniejszych treści odpowiada wskazana jednostka (kontakt – tel:. 94 314 22 23 do 26 wew. 223)

Załączniki:

Wniosek o wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego [146.56 kB]

Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców [181.23 kB]

Zgoda na pliki cookie według RODO z Real Cookie Banner