W dniu 2 maja 2024 r. Urząd Miejski w Darłowie będzie czynny do godz. 12.00
Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

367584515 2644166932425766 5285566088204719029 n

Aplikujemy o środki UE na rozwój usług dla turystów

Interreg Południowy Bałtyk 2021-2027 szansą dla rozwoju działań proturystycznych w Darłowie.
Dzięki współpracy międzynarodowej, właśnie (30.11.2023) złożyliśmy wspólny projekt pod nazwą: MariEx – „Creating new Maritime Experience Points & marketing narratives for land tourists to renew the maritime destination profile of the South Baltic area” – mówi Tomasz Breszka kierownik Referatu Integracji Europejskiej i Inwestycji. Na ocena czekać będziemy do końca kwietnia 2024.
Przed nami szereg nowych inicjatyw, które jeśli tylko uznane zostaną za warte realizacji, zaczniemy wdrażać od 1 maja 2024. Realizacja projektu trwać będzie do 30 kwietnia 2027 r.
Partnerami projektu są: Stowarzyszenie Turystyczne Pomorza Przedniego (Greifswald) (Niemcy) – lider projektu, Miasto Kröslin (Niemcy), VisitSydsjælland-Møn A/S (Vordingborg) (Dania), Hörte Port (stowarzyszenie) (Skivarp) (Szwecja), Związek Miast i Gmin Morskich (Gdańsk) (Polska), Miasto Klaipėda (Gargždai) (Litwa), Stowarzyszenie Regionu Klaipeda (Klaipėda) (Litwa), Unia Miast Bałtyckich (Polska).

Wartość planowanych wydatków to: 2 297 594,58 euro, z czego 1 838 075,66 zostanie nam zwrócone w ramach refundacji. W części Darłowa budżet zamyka się na poziomie 345 360 euro, a planowana refundacja wynosi 276 280 euro (80%) .


Formuła realizacji projektu zawiera szereg rozmaitych działań, które w całości skierowane są na „turystę lądowego” odwiedzającego Port Morski w Darłowie. Chcemy by mógł on bardziej doświadczyć tego czego nie może na co dzień – czyli to wszystko co związane jest z Portem Morskim – jego codziennym życiem, jego użytkownikami. Pokażemy mu to czego do tej pory mógł nie widział – dodaje Tomasz Breszka.
Realizacja poszczególnych działań obejmować będzie aż 15 punktów:

  1. Wizyty studyjne, których celem jest rozwijanie kadr beneficjenta, zdobywanie nowego doświadczenia w dziedzinie objętej projektem;
  2. Organizacja spotkania wszystkich partnerów w Darłowie w celu zaprezentowania potencjału miasta, przedstawienie władz oraz strategii rozwoju;
  3. Badanie postrzegania portu Darłowo wśród turystów odwiedzających miasto, tak by reagować na dotychczasowe opinie oraz stwarzać podstawy dla zapewniania w przyszłości oczekiwań turysty;
  4. Utworzenie na terenie Portu (Darłówko/Darłowo) trasy turystycznej wraz z system oznakowania, wizualizacji (…) Tu planuje się do wykorzystania techniki tradycyjne oraz nowoczesne w postaci urządzeń multimedialnych;
  5. Utworzenie na terenie Portu galerii dawnego mostu zwodzonego, z wykorzystaniem dawnej konstrukcji mostu oraz systemy wizualizacji dającym możliwość połączenia „pozostałości” z wyglądem historycznym;
  6. Utworzenie na terenie Portu punktów widokowych działających w idei: „dotknij i poczuj”;
  7. Utworzenie w obrębie trasy turystycznej galerii dawniej działających zakładów, w tym:
    KUTER Darłowo, ŁAWICA, promy (…)
  8. Utworzenie na terenie Portu małego miejsca wypoczynku i rekreacji dla turystów;
  9. Uruchomienie na terenie portu dwóch dodatkowych kamer dających możliwość zdalnego podziwiania widoków;
  10. Uruchomienie na terenie Portu systemów ekranów zewnętrznych (projektorów), na których prezentowane będą informacje o porcie i mieście Darłowo (sukcesem będzie tu zrobienie coś na wzór mini kina plenerowego);
  11. Uruchomienie na terenie Portu systemu wskazującego ruch jednostek w obrębie portu morskiego w Darłowie;
  12. Nagranie z naszym „Niezbędnym Balastem” specjalnej szanty wydanej na okoliczności realizacji i na pamiątkę realizowanego projektu;
  13. Rozwój współpracy z partnerami projektu: Jacht Klub Darłowo, Stocznia Darłowo, Zarząd Portu Darłowo, Lokalna Grupa Rybacka, Darłowskie Towarzystwo Turystyczno-Wędkarskie;
  14. Organizacja na terenie Portu – Dni otwartych portu, które dadzą turyście zwiedzanie miejsc, które zwykle są dla nich zamknięte;
  15. Produkcja nowych materiałów promocyjnych, w tym tych nawiązujących do postaci Króla Eryka Pomorskiego;
image_pdfPobierz stronę do PDF
Zgoda na pliki cookie według RODO z Real Cookie Banner